צרו קשר
צרו עימנו קשר

    advertising

    תכנון מערך אחסון מיטבי- כיצד תעשו זאת נכון

    השלב הראשון לבנייה של פתרונות אחסון הינו תכנון מקדים. שלב זה הינו חיוני ודומה לבסיסה של פירמידה – כל שהבסיס יהיה חזק ומתוכנן נכון יותר כך הפירמידה כולה תהיה יציבה ומחוזקת כהלכה. במאמר זה נדון בשלב הראשון של תכנון  מערך אחסון , על חשיבות התכנון וכיצד ניתן למקסם שלב זה בכדי שהמדפים שייבנו ימלאו את הפונקציה שלהם בצורה הטובה ביותר.

    אפיון צרכים לבניית מדפים במפעלים

    שלב התכנון הראשוני מתחיל בביצוע אפיון לצרכיו הייחודיים של הלקוח והגדרה של הפרמטרים בשטח בו ייבנו המדפים כחלק ממערכת האחסון. בכדי ליצור את המערכת היעילה ביותר עבור הארגון מומלץ לעבוד עם חברה מקצועית המתמחה בייצור מדפים ופתרונות אחסון עבור מפעלים מסוגים שונים בכדי להבטיח התאמה מלאה של המערכת למפעל. שלב האפיון הראשוני קריטי להמשך ולכן חיוני לפנות לייעוץ הנדסי מלא בכדי להבטיח תחשיבים ונתונים מדויקים ככל האפשר. חברה בעלת ניסיון עתיר בשטח תוכל להתאים את הפתרון הטוב ביותר, מאחר ולכל מפעל יש את הצרכים הייחודיים לו ולפריטים שצריכים להיות מאוחסנים במחסן.

    כיצד מתבצע תכנון מדפים ופתרונות אחסון?

    בחברות המספקות ייעוץ מקצועי והנדסי למתן פתרונות בתחום האחסון מציעים כיום תכנון המתבצע באמצעות תוכנות מחשב מתקדמות עם הדמיה בכדי לבצע התאמה מקסימאלית של פתרון המידוף למחסן. ההדמיה נותנת את ההזדמנות לבחון בצורה ריאלית את התצורה המתאימה גם בכדי לסייע לענות על שאלות בסיסיות כמו איזה סוג של מידוף יעניק את הפתרון הטוב ביותר? מאילו חומרים צריכים להיות המדפים? איזו שיטת אחסון צריך במחסן, LIFO או FIFO ?

    עמידה בתקנים

    עוד פרמטר שחשוב לבחון בשלב התכנון של מערכת האחסון  הינו עמידה בתקנים. חלק ניכר מהמפעלים זקוקים להסמכות תקנים מתקנים שונים – ישראליים או בינלאומיים. תקנים כמו ISO, תקני FDA, תקני SOX ועוד סוגים שונים של תקנים מצריכים את המפעל לעבור הסמכות. לכן, כאשר בוחרים חברה המייצרת פתרונות אחסון ומידוף, מומלץ לבדוק כי החברה אכן מייצרת בהתאם לתקני ה- ISO והינה מוסמכת בעצמה לכך. כאשר בוחרים מידוף המיוצר עם תו תקן מקצרים מאוד את תהליכי קבלת האישור של המפעל עצמו גם לתקנים בסיסיים כמו תקן כיבוי אש שהינו אחד התנאים לקבלת היתר עסק.

    לסיכום

    תכנון מערך אחסון עבור מפעלים מצריך מספר שלבי עבודה מובנים של אפיון צרכים, הגדרת נתוני השטח וביצוע התכנון הממוחשב עם הדמיה. פנייה לחברה הנדסית בעלת ניסיון תבטיח כי המוצר שיתקבל יעמוד בתקנים אך קודם כל ומעל הכל יהיו אלו מדפים איכותיים ומותאמים בצורה מושלמת לצרכי המפעל, הממלאים את תפקידם בצורה מלאה ומהווים סביבה בטיחותית ומוגנת גם עבור עובדי המחסן ועובדי המפעל כולו.

    אחסון משטחים על גבי מסילה במנהרה

    במאמר זה נדון במערכת של אחסון משטחים על גבי מסילה במנהרת אחסון וכיצד זה מאפשר הגדלה הלכה למעשה של שטח אחסון הציוד במדפים.

    קראו עוד
    דילוג לתוכן