צרו קשר
צרו עימנו קשר

    advertising

    אחסון משטחים על גבי מסילה במנהרה

    כיצד פועלת השיטה וכיצד תורמת להקצאת יותר מקום למדפים?
    אחסון המשטחים על המסילות במנהרות האחסון מעניקות את היכולת לאחסן את כל הציוד בצורה אחידה גם על פי פריט וגם על פי קבוצת המשלוח. בצורה זו  ניתן למעשה לאחסן משטחים בעלי אותו המספר הקטלוגי באותה המנהרה. אחסון משטחים בצורה זו עשוי להביא להקטנה משמעותית במספר המעברים במחסן – וכך להגדיל את השטח המוקצה לאחסון ציוד. בעזרת מערכת אחסון זו ניתן לתכנן גם תוספת של מדפים על פי הצורך.

    מבנה המנהרה וקשר למדפים
    המנהרות בנויות בצורה הבאה – בכל מנהרה ישנן מסילות המורכבות משני הצדדים. כל מסילה מורכבת בגובה שונה, ועל המסילות מונחים המשטחים אחד אחרי השני. כאשר המשטח מונף אל מעל לגובה האחסון של הציוד, צמ"ה (ציוד מכאני הנדסי) כגון מלגזה יכולה להיכנס לתוך המנהרה ולהניח את המשטח על גבי המסילות. מערכת אחסון זו של אחסון על גבי מסילות מיישמת הלכה למעשה את שיטת הליפ"ו (LIFO ) – כלומר הפריט שנכנס אחרון יוצא ראשון.

    חלוקת שטח נכונה כמטרה
    מחסן מחולק בצורה יעילה שווה ערך למחסן יעיל המאפשר בקרת מלאי נכונה. אין כל טעם במחסן שלא בנוי בצורה מסודרת, ומיישם את השיטה הנכונה ביותר של אחסון לו זקוק המחסן . כל זאת כמובן בהתאם לציוד המאוחסן ולשיטת הניפוק הנהוגה. מדפים במחסן גם הם חשובים מאוד לתכנון מראש, כחלק בלתי נפרד מחלוקת השטח המוקצה לציוד.

    בשיטה זו ישנה חשיבות גדולה למיקום של המדפים.  ללא ספק חישוב חלקם היחסי יחד עם שאר המחסן חיוני בכדי להפוך את המחסן לכלי רב עוצמה עבור הארגון הזקוק למחסן עם מדפים ומערכת אחסון מסוג זה. בצורה זו, המחסן על שיטת האחסון ומערכת המדפים שלו יכולים למצות את המירב הלוגיסטי הנדרש ממנו.

    תכנון מערך אחסון מיטבי- כיצד תעשו זאת נכון

    השלב הראשון לבנייה של פתרונות אחסון הינו תכנון מקדים. שלב זה הינו חיוני ודומה לבסיסה של פירמידה – כל שהבסיס יהיה חזק ומתוכנן נכון יותר כך הפירמידה כולה תהיה יציבה ומחוזקת כהלכה. במאמר זה נדון בשלב הראשון של תכנון  מערך אחסון , על חשיבות התכנון וכיצד ניתן למקסם שלב זה בכדי שהמדפים שייבנו ימלאו את הפונקציה שלהם בצורה הטובה ביותר.

    קראו עוד
    דילוג לתוכן