צרו קשר
צרו עימנו קשר

    advertising

    כיצד לשפר קיבולת אחסון תוך שימוש במערכות מידוף

    ניצול מיטבי של קיבולת האחסון הינו  נדבך חשוב בכל ענף תעשייתי, וחשיבות גדולה יש לבחירתם של פתרונות מידוף מתאימים לסוג המפעל.

    בכל מפעל יש מספר מחסנים – כששני הגדולים והחשובים שבהם הם מחסן חומרי הגלם ומחסן תוצרת גמורה.

    אלו פתרונות מידוף ניתן למצוא כיום בשוק? להלן דוגמאות לסוגים נפוצים אותם ניתן להשיג יחד עם ייעוץ הנדסי מקצועי.

    מדפי וריץ
    פתרון אחסון מודולארי זה מתאים לעומסים קלים ובינוניים. יתרונה של שיטה זו הוא ביצירת תמהיל בין ארבע שיטות שונות: מגירות, קורות, מדפים, קורות עם סיפון ועוד. ניתן גם לשלב עם סוגים נוספים של פתרונות מידוף כגון מדפים מחורצים, מגירות חוצצים הנשלפים ועוד. כאשר משלבים במערכת וריץ מגירות ניתן לאחסן את הפריטים באופן בטוח, נקי ומסודר.
    מדפי זרימה

    מדפים אלו מתאימים במיוחד למחסנים בהם שיטת הניהול הינה פיפ"ו – מה שנכנס ראשון יוצא ראשון. תצורת הפעילות של המדף היא בצורה הבאה: תיבות אחסון הפריטים מאוחסנות בצורה עורפית, אחת אחרי השנייה כאשר המדף הוא בצורת גליל הנמצא בשיפוע קל. כאשר מוציאים את התיבה הראשונה, השנייה בתור יורדת מיד והופכת להיות הראשונה וחוזר חלילה. כך למעשה נוצרת "זרימה" של הפריטים, תצורה נוחה במיוחד לחומרי גלם בעלי תאריכי תפוגה וכדומה.
    מדפים ניידים למשטחים
    לניצול מרבי של שטח המחסן, ניתן לבחור בשיטה זו שלמעשה מספקת פתרון אחסון של משטחים ע"ג מערכת ניידת של מדפים. בצורה זו ניתן גם להזיז את המדפים לצורך שינוע מלגזה בתוך המחסן ולכן גם הגישה לפריטים המאוחסנים הינה מקסימאלית. בהתאם לשטח המחסן ומספרם של המעברים הנדרשים, ניתן להגדיל את שטח האחסון בצורה ניכרת לעומת פתרונות אחסון אחרים.

    כיצד נדע באיזה סוג מערכת אחסון  לבחור?
    לכל מחסן נדרשת התאמה אינדיבידואלית לצורכו, התאמה על פי נתוניו הפיזיים של המפעל, נתוניו הפיזיים של השטח המוקצה למחסן וכמובן פרמטרים נוספים כגון סוג הפריטים, המאפיינים שלהם וסוג הנגישות הנדרשת לפריטים. בחירה נכונה של מדפים קשורה בקשר בל יינתק גם לתקנים בהם נדרש המחסן לעמוד, כמו תקני כיבוי אש וכדומה. בימים אלו של אזהרות מפני רעידות אדמה, מומלץ לשקול יישום והטמעת תקנים מתאימים גם לנושא מיגון בפני רעידות אדמה, וביצוע חיזוק מדפים בהתאם.

    לסיכום
    תכנונו הלוגיסטי של המחסן קריטי בכדי שיוכל המחסן להיות פונקציונאלי. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתאימים – ייעוץ הנדסי לבחירת המדפים המתאימים ביותר בכדי שניצול השטח יהיה מקסימאלי, ייעוץ של כיבוי אש והמיגון בפני רעידות אדמה ועוד. בצורה זו ניתן להבטיח כי המחסן יימלא את ייעודו ויעמוד גם בעומסים ובניטול להם הוא נדרש – ועדיין ישמור על ניקיון, סדר וכמובן – בטיחות לעובדים בו ולעובדי המפעל. מומלץ להתעמק בכל סוגי המדפים הרלוונטיים טרם הבחירה ולבחון התאמה הנדסית ותקציבית.

     

    תכנון מערך אחסון מיטבי- כיצד תעשו זאת נכון

    השלב הראשון לבנייה של פתרונות אחסון הינו תכנון מקדים. שלב זה הינו חיוני ודומה לבסיסה של פירמידה – כל שהבסיס יהיה חזק ומתוכנן נכון יותר כך הפירמידה כולה תהיה יציבה ומחוזקת כהלכה. במאמר זה נדון בשלב הראשון של תכנון  מערך אחסון , על חשיבות התכנון וכיצד ניתן למקסם שלב זה בכדי שהמדפים שייבנו ימלאו את הפונקציה שלהם בצורה הטובה ביותר.

    קראו עוד
    דילוג לתוכן