צרו קשר
צרו עימנו קשר

    advertising

    מידוף תעשייתי ושינוע ציוד- ומה שביניהם

    שינוע של פריטים בתוך המחסן עשוי להיות משימה קשה מאוד ללא תכנון נכון של המבנה הבסיסי. כאשר מדובר בפריטים כבדים או המצריכים שינוע של ציוד מכני הנדסי כבד יש צורך בהתאמת כל מערכת האחסון בה משתמשים – שכן מידוף  תעשייתי  ואופן סידורו  ייקבעו את איכות יכולת השינוע. קיימים כיום פתרונות שינוע מתקדמים באמצעות רדיו שאטל, מלגזות מתקדמות, עגלות חשמליות , מערכות מסועים ועוד. כיצד ניתן לבצע תכנון טוב יותר של המחסן שגם בטווח הארוך ייתן את הפיתרון הנכון לביצוע הכנסה ו/או הוצאה של סחורה וכן של שינוע סחורות בין מפלסים ובין מיקומים במחסן ?

    פיתרונות מידוף תעשייתי שונים

    הטכנולוגיה מציעה היום מגוון רחב במיוחד של פתרונות שונים המיועדים לתכנון ויישום של מידוף תעשייתי מסוגים שונים שמתאימים לצרכי המפעל. המדפים מתאימים לעומסים שונים – קל,בינוני וכבד, לסוגי ניפוק שונים ואפילו לשיטת ניהול המחסן (LIFO  או FIFO). ישנן חברות גם בישראל, המציעות תכנון לוגיסטי הנדסי מקיף, ליווי וייעוץ לאורך כל התהליך בכדי לוודא שהמפעל מקבל את המידוף המתאים לו ביותר. כאשר מדובר בצורך לאפשר שינוע קל של ציוד חשוב לדאוג לחלוקת חלל נכונה שבאמצעותה ניתן יהיה לרווח את מדפי האחסון השונים וליצור מעבר נוח לציוד או לאנשים בכדי שתהיה גישה קלה ונוחה. כך לא רק מייעלים את העבודה אלא גם מייצרים סביבת עבודה בטיחותית יותר, שכן עד לפני שני עשורים ניתן היה לראות כי כאשר לא היה מידוף נכון מספר התאונות גם כן היה גבוה במיוחד.

     

    תקינה ובטיחות

    תקנים כגון תקני ה ISO ותקני כיבוי אש מציבים דרישות מסוימות בסיסיות שחייבות להתקיים לאורך זמן כדי לשמור על התקן ועל יישומו הנאות. התאמת מידוף תעשייתי קשורה ישירות גם לתקנים שכן הם צריכים להיות מותאמים לעומסים ולפריטים. האחסון כולו עומד למבחן ולכן גם כאשר יש צורך בשינוע ציוד הכלים המשמשים לשינוע נבדקים וצריכים להיות מותאמים לכל סביבת המחסן. כאשר החלל המוקצה לאחסון בנוי נכון ויש מספיק מקום לאזור של שינוע מכאני או ידני, העבודה מתנהלת בצורה יעילה יותר, נכונה יותר וקל גם לעמוד בדרישות תקנים שונות.

    כמה עובדות על מדפים לעומסים קלים ובינוניים

    מערכות מידוף לעומסים קלים ובינוניים התפתחו עם השנים. כיום מדובר על מערכות מודולריות עם מדפים המאפשרים מגוון רחב של פתרונות אחסון. במאמר זה נסקור מספר דגמים אופייניים של מידוף קל ובינוני עם מגוון האפשרויות שניתן ליישם איתם : מדפי וריץ, מדפים בשילוב מגירות ואלמנטים נוספים , מדפים בקומות, קורות וסיפונים לעומסים קלים ובינוניים ועוד.

    קראו עוד

    מדפים מגולוונים לתעשיה – לא על הצבע לבדו

    כשמתכננים מערכת מידוף לתעשיה, בין יתר הפרמטרים הנבחנים הינו הצבע. כיום , הצבע המקובל הינו צביעה בתנור באמצעות אבקה. לא תמיד זהוו הפתרון המיטבי, בעיקר כאשר תנאי האחסון אינם מיטביים, למשל כאשר יש לחות באזור האחסון או כאשר מאחסנים נוזלים . במקרים אלו ואחרים כדאי לשלב או לבחור במדפים מגולוונים , עמידים ואינם מחלידים.

    קראו עוד
    דילוג לתוכן